Przejdź do głównej zawartości

Jak zostać copywrriterem?

W dobie internetu także powszechnego dostępu do informacji copywriting stoi się coraz bardziej popularnym zajęciem. Będąc na wyposażeniu laptop lub komputer, bez potrzeby wychodzenia z domu można pisać teksty o charakterze sprzedażowym i bardzo na nich zarabiać. Jakie cechy wyróżniają dobrego copywritera?

Przede wszystkim swoboda w przelewaniu myśli na papier (czyt. komputer). Osoba pisząca teksty powinna mieć tzw. lekkie pióro oraz unikalny styl, aby czytelnik ze zrozumieniem mógł przyswoić treści. Internet to kopalnia informacji. Odbiorca szuka tego, co go interesuje także oczekuje, że szybko to otrzyma. Nic tak nie drażni, jak zawiłe zdania przesycone frazesami lub co gorsza, zbyt skomplikowanymi słowami. Każdy na pewno przyzna, że po znalezieniu takiego artykułu, od razu następuje u niego irytacja także znużenie. Copywriter powinien budować sensowne, zwięzłe oraz konkretne treści, czyli takie, które po prostu dobrze się czyta.

Drugą zaletą dobrego copywritera jest szeroka wiedza ogólna. Orientując się w wielu obszarach oraz branżach, nie trzeba czerpać informacji z innych źródeł. Pozwala to na zaoszczędzenie cennego czasu także przeprowadzenie większej liczby zamówień.

Jeśli celem copywritera jest toż, aby jego teksty były akceptowane oraz tak oceniane lub chce mu na zdobywaniu prywatnych zleceń (np. na portalach typu GoodContent.pl lub Textbookers.pl) niezbędna jest umiejętność zarządzania swoim czasem. Wykonanie zadania musi zazwyczaj odbyć się w czasu kilku godzin lub dni. Będąc do czynienia z Textbookers.pl, teksty należy stworzyć od razu po zarezerwowaniu zlecenia, gdyż innym wypadku można utracić możliwość jego realizacji.


Podobna tematyka: redakcja, korekta, copywriting


Dobrym nawykiem jest ustalenie sobie z góry, ile godzin dziennie chce się poświęcić na pisanie. Jeśli ktoś utrzymuje się z copywritingu, może określić sobie codzienny przedział czasowy wykonywanej pracy, np. od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Trzymając się skonkretyzowanego planu, nie odrywając się od komputera również nie zajmując innymi rzeczami jednocześnie, dobry copywriter jest w stanie stworzyć imponującą liczbę artykułów.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Projekt sklepu internetowego

Skoro już masz zaplanowane, że jesteś łatwy w prowadzeniu jakiegoś bloga, masz wystarczającą ilość odbiorców i spełniasz wszystkie oczekiwania - jesteś gotowy, aby zająć się swoim własnym sklepem internetowym. Powyższe zasady nie są konieczne, ale po prostu znacznie ułatwiają życie i pozwalają uzyskać większy sukces, dzięki któremu Twój wkład włożony w tę przedsiębiorstwo, zostanie zwrócony. Oprócz samego pomysłu na produkty w Twoim sklepie, które wiesz, że powinny się sprzedać - równie istotne jest prowadzenie go w oryginalny sposób. Jeśli nie wiesz jak się za to zabrać i czujesz, że to jest dla Ciebie kolejne, ciężkie wyzwanie, wskazówka jest prosta - zaprojektuj go w taki sposób, że jakbyś był jego klientem, na pewno nie zostawiłbyś pustego koszyka. A to: skup się na kolorach, ozdobach, promocjach, ofertach, a nawet na dodatkowych prezentach w zamian za kupno jakiegoś produktu. Że być toż dosłownie jakaś drobnostka - naklejka z Twoim logo, kod rabatowy na następne zamówienie, a nawe...